نانو پولیش کاشی سرامیک

خواص فیزیکی و شیمیایی مواد نانو که در شکل و فرم‌های متعددی از جمله ذرات، الیاف، گلوله و … وجود دارد در مقایسه با مواد میکروسکوپی تغییرات چشمگیری را در کارایی و کیفیت محصولات ایجاد می­‌کند. با تغییرات اصولی به وجود آمده از نانو مواد می‌توان به بالاترین حد رفع نیازهای انسان رسید که دستاوردهایی، از جمله هزینه‌های تولید و نگه‌داری کمتر، مصرف انرژی پایین و طول عمر بیشتر  را به همراه دارد. ازآنجاییکه استفاده از دستاوردهای فناوری نانو یک ساختمان، در زمان‌ها و مکان‌های مختلف می‌تواند رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهد، تئوری‌های شناخت مواد به‌طور کلی باعث دگرگونی مصالح می‌شوند. در واقع، هویت ثابت خود را از دست می‌دهند و با تغییر عملکرد دیگر ساخت و ساز در زمان و مکان محدود نخواهد شد.

picture1

روانساز بدنه کاشی سرامیک

روانساز در صنعت کاشی و سرامیک به ماده­ای گفته می­شود که با افزودن به دوغاب، ویسکوزیته را کاهش می­دهد و با افزایش پتانسیل زتا و به عبارت دیگر تقویت نیروی دافعه بین ذرات، از تجمع و لخته شدن جلوگیری می­کند.

شرکت دانش­بنیان نانوسنجش یاران محیط روانساز خود را با نام تجاری TDNS به بازار عرضه می­کند.

TDNS محلولی برپایه مواد آلی/معدنی است که جهت روانسازی انواع خاکهای بدنه کاشی و سرامیک سفید و قرمز استفاده می شود و جایگزینی مناسب برای کلیه روانسازهای سنتی می‌باشد. این محلول در کدهای متفاوت توانایی ایجاد رئولوژی مناسب در خاکهای رسی با ترکیبات مختلف را دارد.